ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στο πλαίσιο των εργασιών κοινοβουλευτικού ελέγχου η Βουλευτής της Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ κα. Έλενα Ράπτη κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με θέμα «Στήριξη των κατασκευαστικών εταιριών της Θεσσαλονίκης».
Η κα. Έλενα Ράπτη ρωτά τoν Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:
- Μπορεί να ανασταλεί η ισχύς του ν. 2940/2001 για την αναγκαστική συγχώνευση των εργοληπτικών εταιρειών και του ν.3263/2004 που καθιέρωσε τις υπέρογκες «πρόσθετες εγγυήσεις», δυο νόμοι που κατ’ ουσίαν λειτουργούν εναντίον του ανταγωνισμού δημιουργώντας ολιγοπώλια σε βάρος της πλειοψηφίας των κατασκευαστικών εταιρειών;
- Μπορεί να επανεξετασθεί το θέμα των υπερβολικών «εκπτώσεων» των έργων (μέσα από το όριο του ανεκτέλεστου υπολοίπου), ώστε να περιορισθεί ο μειοδοτικός ανταγωνισμός των εταιρειών σε βαθμό που να μην επηρεάζει την ποιότητα του υπό προκήρυξη έργου;
- Μπορεί να νομοθετηθεί η πρακτική της «πιστοποιημένης υπεργολαβίας» ώστε να μπορούν μικρές και μεσαίες κατασκευαστικές επιχειρήσεις της περιφέρειας να συμμετάσχουν σε μεγαλύτερα έργα;
- Μπορούν να προχωρήσουν τα έργα άμεσης απόδοσης για την τοπική κοινωνία της Θεσσαλονίκης, όπως το νέο Εκθεσιακό Κέντρο, ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού, η αστική ανάπλαση του ιστορικού κέντρου και άλλα που θα αλλάξουν την αναπτυξιακή δυναμική της πόλης και παράλληλα θα δημιουργήσουν κινητικότητα στις επιχειρήσεις του κλάδου και γενικότερα στην τοπική οικονομία;
Θεσσαλονίκη, 08 Φεβρουαρίου 2011
Από το Γραφείο Τύπου
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ΘΕΜΑ : «Στήριξη των κατασκευαστικών εταιριών της Θεσσαλονίκης»
Κύριε Υπουργέ, Η βαθιά κρίση στον κλάδο των κατασκευών είναι πλέον περισσότερο από εμφανής. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων διαρκώς περικόπτεται, κατασκευαστικές εταιρείες κλείνουν, οι ιδιωτικές κατασκευές μειώνονται δραματικά οδηγώντας σε απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας και σε μαρασμό δεκάδες επαγγέλματα συνδεδεμένα με την οικοδομική δραστηριότητα. Την ίδια στιγμή που οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις εξυπηρετούν με μεγάλη δυσκολία τις τεράστιες βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τους πολλά χρηματοδοτικά προγράμματα είναι ανενεργά, δεν υπάρχουν δημοπρατήσεις νέων έργων και οι εκτελεσμένες εργασίες πληρώνονται με μεγάλες καθυστερήσεις από αυτοδιοίκηση και φορείς του δημοσίου. Ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα η κατάσταση είναι δραματική. Πολλές ανώνυμες τεχνικές εταιρείες έχουν χρεοκοπήσει ενώ οι περισσότερες από τις υπόλοιπες συντηρούνται οριακά την ίδια στιγμή που βλέπουν τα λίγα μεγάλα έργα να έχουν γίνει αποκλειστικό προνόμιο κατασκευαστικών ομίλων της Αθήνας. Είναι προφανές πως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πλήττει καίρια τόσο την τοπική οικονομία, όσο και την εθνική. Πλήττει την κατασκευαστική δραστηριότητα και περισσότερα από 150 επαγγέλματα που συνδέονται με αυτή.
Ο Σύνδεσμος Πιστοποιημένων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων και Τεχνικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης και Κεντρικής Μακεδονίας έχει καταθέσει δημόσια μια σειρά από σημαντικές προτάσεις η εφαρμογή των οποίων θα μπορούσε να συντελέσει δραστικά στη στήριξη του κλάδου των κατασκευών και κατ’ επέκταση της οικονομίας αφού οι δραστηριότητες του κλάδου συμμετέχουν σε μεγάλο βαθμό στη διαμόρφωση του ΑΕΠ. Ερωτάται ο Υπουργός:
Θεσσαλονίκη, 08 Φεβρουαρίου 2011 Αριθμός Πρωτοκόλλου: 10712
Η Βουλευτής Έλενα Ράπτη ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Στο πλαίσιο των εργασιών κοινοβουλευτικού ελέγχου η Βουλευτής της Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ κα. Έλενα Ράπτη κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με θέμα «Στήριξη των κατασκευαστικών εταιριών της Θεσσαλονίκης».
Η κα. Έλενα Ράπτη ρωτά τoν Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας: Μπορεί να υπάρξει μια συμφωνία ώστε οι τράπεζες να προεξοφλούν τους ανεξόφλητους λογαριασμούς του δημοσίου χωρίς πρόσθετες εγγυήσεις, που επιβαρύνουν κατά πολύ το κόστος των αναδόχων, ώστε να εξασφαλιστεί ρευστότητα στις επιχειρήσεις του κατασκευαστικού κλάδου;
Θεσσαλονίκη, 07 Φεβρουαρίου 2011
Από το Γραφείο Τύπου ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
ΘΕΜΑ : «Στήριξη των κατασκευαστικών εταιριών της Θεσσαλονίκης»
Κύριε Υπουργέ, Η βαθιά κρίση στον κλάδο των κατασκευών είναι πλέον περισσότερο από εμφανής. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων διαρκώς περικόπτεται, κατασκευαστικές εταιρείες κλείνουν, οι ιδιωτικές κατασκευές μειώνονται δραματικά οδηγώντας σε απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας και σε μαρασμό δεκάδες επαγγέλματα συνδεδεμένα με την οικοδομική δραστηριότητα. Την ίδια στιγμή που οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις εξυπηρετούν με μεγάλη δυσκολία τις τεράστιες βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τους πολλά χρηματοδοτικά προγράμματα είναι ανενεργά, δεν υπάρχουν δημοπρατήσεις νέων έργων και οι εκτελεσμένες εργασίες πληρώνονται με μεγάλες καθυστερήσεις από αυτοδιοίκηση και φορείς του δημοσίου. Ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα η κατάσταση είναι δραματική. Πολλές ανώνυμες τεχνικές εταιρείες έχουν χρεοκοπήσει ενώ οι περισσότερες από τις υπόλοιπες συντηρούνται οριακά την ίδια στιγμή που βλέπουν τα λίγα μεγάλα έργα να έχουν γίνει αποκλειστικό προνόμιο κατασκευαστικών ομίλων της Αθήνας. Είναι προφανές πως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πλήττει καίρια τόσο την τοπική οικονομία, όσο και την εθνική. Πλήττει την κατασκευαστική δραστηριότητα και περισσότερα από 150 επαγγέλματα που συνδέονται με αυτή. Ο Σύνδεσμος Πιστοποιημένων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων και Τεχνικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης και Κεντρικής Μακεδονίας έχει καταθέσει δημόσια μια σειρά από σημαντικές προτάσεις η εφαρμογή των οποίων θα μπορούσε να συντελέσει δραστικά στη στήριξη του κλάδου των κατασκευών και κατ’ επέκταση της οικονομίας αφού οι δραστηριότητες του κλάδου συμμετέχουν σε μεγάλο βαθμό στη διαμόρφωση του ΑΕΠ. Μεταξύ αυτών θέτει το ζήτημα της απαίτησης πρόσθετων εγγυήσεων από τις τράπεζες για την προεξόφληση των ανεξόφλητων λογαριασμών από έργα του Δημοσίου, με άλλα λόγια δηλαδή τονίζει το γεγονός πως οι τράπεζες συναλλάσσονται με τις ιδιωτικές επιχειρήσεις θεωρώντας αφερέγγυο το ελληνικό δημόσιο ως προς την ανάληψη της υποχρέωσης εξόφλησης των αναδόχων δημοσίων έργων. Ερωτάται ο Υπουργός: Μπορεί να υπάρξει μια συμφωνία ώστε οι τράπεζες να προεξοφλούν τους ανεξόφλητους λογαριασμούς του δημοσίου χωρίς πρόσθετες εγγυήσεις, που επιβαρύνουν κατά πολύ το κόστος των αναδόχων, ώστε να εξασφαλιστεί ρευστότητα στις επιχειρήσεις του κατασκευαστικού κλάδου;
Θεσσαλονίκη, 07 Φεβρουαρίου 2011 Αριθμός Πρωτοκόλλου: 10623
Η Βουλευτής Έλενα Ράπτη |